پنجشنبه، دی ۲۳، ۱۳۸۹

من راز اعداد را نمی دانم اما...

به متنها کد می دهم. هر متنی با ترفندی خاصی که 6 سال با نام روش تحقیق به خوردمان دادند تبدیل به عدد می کنم. برای من برخی اعداد دلگیرند مثل 11، همان سالهایی که لبخند نازنین نسرین را پشت میله های زندان، حبس می کند. مثل 9 که جوانی بهاره را به یغما می برد، مثل 4 که شیوا را در تبعید می کند، مثل 77 کشته که تقدس 7 را به گند می کشد! برخی اعداد تلخند! مثل 727، 209، 89 ! برخی اعداد راه گلویت را می بندند مثل 22!

من راز اعداد را نمی دانم اما مدتهاست به این فکر می کنم بهاره که از زندان آزاد شود چند سالش می شود و یا نسرین چقدرِ موهایش سفید می شود وقتی دوران محکومیتش تمام شده و یا ... آنها نمی دانند! هیچ چیز نمی دانند از معنی اعداد. نمی دانند 11 سال یعنی چند تا دقیقا! نمی دانند 9 چقدر طولانی است و یا ... . آنها تلخی این اعداد را درک نمی کنند که می توانند زل بزنند به این همه مرگ و بگویند 77 نفر کم است! تعداد سوانح هوایی در ایران ....

۳ نظر:

  1. اعداد وحشتناکند ...من از عدد می ترسم ...عددها منو گیج می کنند ...افسرده و غمگین تر ...

    پاسخحذف
  2. اعداد هم تو این خراب شده هیچ زیبایی ندارن دیگه ، هراس اند و خشم...اره ادم همش به این فک میکنه که نکنه محکومیت اینها سر بیاد، جوانی و مادری و همسریشان هم در پشت میله ها بماند و....باز هم ما همچنان در این رژیم نفس بکشیم!

    پاسخحذف